Apa lagi nak dikata……

Assalamualaikum wbt,

2hari lepas bnyk masalah berlaku, mmg xdiduga yg Allah swt sekali uji kesabaran aku dan minda aku, pd malam Isnin, aku dikhabarkan suatua berita mmg xmenyenangkan bg aku, klu org tau mesti xmenyenangkan juga TP apakan daya aku telan walaupun pahit, aku ttkan dgn keadaan tuh, masalah itu sudah lama berlaku TP bila ia wat hal balik mmg aku mudah hilang pedoman, mudah hilang kesabaran sebab aku telah pendam dekat 8tahun,

Dan bila pg semalam, ingt ada ketenangan sket TP apakan daya bila melihat Sahabat Ku menangis kerana kesalahan aku, aku lg ttekan sampai x bertegur sapa, :( ia hanya hal kecil sahaja, bkn hal besar TP salh faham, bila selidik ia hanya kes tidak gtau yg pd hari semalam tidak ada presentation, itu sje TP jd cm hal besar, yup aku akui itu kesilapan aku tpi aku bkn sengaja xnak gtau pd ptg tuh (isnin) aku berjumpa dgn dekan aku personally, tpi apakan daya bdn Da letih tmbh2 hujan plak pd sebelah mlm n pd mlm tuh aku p melawat ayah Sahabat aku dn pd waktu yg sama tpat jam11.30 pm aku diingtkan dgn stu sms btnykan ada x presentation n then aku jawab xde n aku post lam FB..itu jelah puncannya TP apakan daya itu semua kerja tuhan...aku xmampu nak kata apa cuma aku amik tindakan aku mohon maaf depan kelas before kelas bermula, itu Sj aku mampu lakukan..

Bnyk benda berlaku ketika 2 hari ini, semalam juga ada aku bertanyakan kpd Sahabat di Mesir , dialah tmpat aku luah sedih aku ketika aku terlalu ttkan, dia nasihatkan aku supaya ingt perjalanan Nabi Muhammad saw ketika berdakwah dalam agama Islam, banyak halangan siap kena lempar najis lagi...jadi dia berkata, bawa bersabar pasti ada hikmahnya..dan dia nasihatkan cuti ini crilah masa untuk tenangkan diri..alhamdulilah, pg ni rs tenang sedikit dri semalam...

Ya Allah jadikanlah hamba MU serang yg penyabar dan sentiasa berada di dalam keberkatan MU ya Allah...

Skrg aku kenal yg intan dan yg mana kaca, sebab aku telah bersabar dekat bbrapa tahun dan aku amik kputusan to let it go..biarlah semua jadi Mcm biasa , knal TP xmcm dulu..dh lama tahan , org kata baik berundur dri menyeksa diri.. :)

Alhamdulilah, insyallah kemenangan ada juga nnt ALLAHUAKHBAR!
Share on Google Plus

About admin

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 Suko Qechek :

Post a Comment