:: Maharaja LAWAK ::

Assalamualaikum wbt



Bila bercakap tentang rancangan realiti, rancangan raja lawak la paling ok dari AF (musim 5-9) ntah apa2...hahaha

Namun maharaja lawak aku juga tidak berapa berkenan sangat bila undia diberikan 50% kepada pengundi sebab ia tidak menampakkan kualiti kalau 20% memang aku setuju namun ia bisnes bukan mencari bakat...Dalam banyak2 peserta , aku nampak yang konsisten adalah JAMBU--Muka Legend Hati Cute..persembahan dan lawak diorang memang benar lawak dari JOZAN dan NABIL....Sebab aku kata macam itu sebab kualiti bukan populariti macam JOZAN dan NABIL n aku boleh agak dah siapa menang untuk maharaja lawak....

Namun..JAMBU tetap dihati sebab lawak diorang kualiti bukan lawak populariti.....dan aku harap rakyat Malaysia membuat pilihan JAMBU jadi maharaja lawak....walaupun muka xsehensem JOZAN dan NABIL tapi kualiti diorang lebih dari JOZAN dan NABIL...






Share on Google Plus

About admin

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

5 Suko Qechek :

  1. saya suka sepah.best..

    btw, nak betulkan sikit.hukum memberi salam adalah sunat sahaja dan tidak wajib.wajib beerti tak buat berdosa dan sunat hukumnya nak buat bagus tak buat pun tidak mengapa.

    cuma menjawap salam hukumnya jatuh wajib.sekadar berkongsi.jika ada yang salah tolong betulkan.peace ^_^

    ReplyDelete
  2. memberi salam mmg kadang2 tidak wajib tapi kalau kita amalkan lagi bagus..

    ReplyDelete
  3. emm...sebenarnya memberi salam tu memang sangat2 bagus dan dituntut.cuma seperti saudara katakan tadi, 'kadang2 tidak wajib'.pendapat saya bukan kadang2 tidak wajib, tetapi memang memberi salam hukumnya tidak wajib dan hukumnya jatuh sekadar harus atau sunat.saya sudah lupa.

    hati-hati dalam meletakkan hukum sesuatu perkara.tapi tanya juga pada yang lebih arif ilmunya.sekadar berkongsi sedikit ilmu yang ada.kalau salah tolong betulkan. peace ^_^

    ReplyDelete
  4. oh, mungkin pemahaman saya terhadap ayat tersebut berbeza dengan saudara.tidak mengapa, perbezaan pendapat itu normal.

    cuma mahu memberitahu.setiap amalan syariat itu ada hukumnya.seperti solat fardhu hukumnya wajib. begitu juga dengan memberi ucapan salam kepada sesama muslim ada hukumnya tersendiri.

    sangat bagus untuk mengamalkan amalan memberi salam ini.mendoakan sesama muslim.

    "Dan apabila di ucap dengan satu ucapan maka balas olehmu dengan ucapan yang lebih baik daripadanya atau jawab secara yang elok. Sesungguhnya Allah sentiasa menghitung setiap sesuatu."(Surah Al-Nisa4:86)

    cuma hukum tetap hukum.perkara yang wajib tak boleh ditukar hukumnya menjadi harus begitu juga perkara yang harus tidak boleh dihukumkan wajib.

    moga kita berlapang dada.maaf andai terkasar bahasa.terbuka blog ini dan ternampak gambar kartun di atas tu.cuma mahu berkongsi ilmu sesama kita.nak lebih kepastian bolehlah rujuk yang pakar.selamat beramal, insyaAllah.peace ^_^

    assalamualaikum

    ReplyDelete