~GROWN UPS~

Aku baru sudah melihat cerita growns up, best giler citer die, pelakon, rob scheinieder , adam sandler dll.
Aku baru perasaan sebenarnya dalam hidup ini, memori adalah penitng untuk kita kenal siapa kta sebenarnya, dan kita juga kene tahu menghormati memori itu dan bukan membencinya. Dalam cerita ini banyak memberi aku sedar betapa penting memori itu seperti memori 5sahabat tentang kehidupan semasa kecil menjadikan mereka seperti sekarang.

Dulu, aku sendiri hidup dalam memori, tapi skrg aku sedar, aku perlu hidup dengannya bukan dalamnya kerana ia membuat diri aku lebih tabah dari dulu, membuat diriku Rapat dengan ALLAH, Aku melalui masa aku dengan penuh perit sepanjang tahun ini, tapi itu semua aku lalui penuh dengan sabar dan aku tidak pernah merasa kesal apa yang ALLAH pernah beri kepada aku,

Dan cerita ini banyak memberi erti kepada aku betapa pentingnya memori untuk mengingatkan kita kembali siapa kita sebenarnya, dan dalam cerita ini juga, we are the same level, tiada kaya, tiada miskin, kerana hati kita lah yang menentukan siapa diri kita, dalam cerita ini juga toleransi untuk lihat orang yang pernah menyakitkn kita atau kita sakiti adalah perlu untuk sesuatu masa kerana ia adalah penting dalam berkongsi kebahagiaa dengan orang lain.

Sepertimana kehidupan aku yang lalu, aku terlalu memberi ruang kepada orang untuk gembira sedangkan diri ku hanya mampu untuk senyum seketika keranaorang lain tidak tahu apa yang aku lalui tapi sekarang, susah senang aku skrg, hanya aku bergantung kpd ALLAH. dan ALLAH telah berikan aku sahabat yang aku paling sayang, alhamdulilah.

so guys, be nice to your enemy or your partner,

salam....
Share on Google Plus

About admin

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 Suko Qechek :

Post a Comment