~Perlabuhan satu bahtera Ramadhan , Lapangan Syawal Dinantikan~

Esok , maka genaplah 1bulan kita semua berpuasa, tiba-tiba malam ini aku menjadi sedih apabila memikirkannya, aku juga ada berfikir, kan bagus kalau tiap2 bulan puasa, semua manusia menyeru ALLAH, peniaga sentiasa mendapat keuntungan lebih, Pahala yang seblum ini tidak cukup, dicari setiap genap malam,
Tapi apakan daya itu sudah termaktub di dalam AL-QURAN.

Cuma, apa yang aku risau, adakah aku serta kita semua dapat kekalkan amalan yang kita lakukan sepanjang bulan puasa seperti smbhyng solat sunat dhuha, solat hajat, solat istikoroh, membaca al-quran, berzikir, beristighfar dan macam-macam lagi, aku harap kita semua dapat kekalkan.

Disini aku nak kongsi pengalam 1bulan aku sepanjang ramdhan, huh agak memeritkan dan mengembirakan, tapi memberikan aku erti yang begitu bermakna, aku membuka gerai di UniSZA, sambutan agak lembap pada awal tapi shbat aku ANAS kata awal lagi nih, keesokkan, alhamdulilah, keuntungan lebih dari 100%, sehinggalah hari terakhir..

Pastuh , ada juga aku bawal laju kereta selepas tutup gerai semata-mata nk ke rumah Pak Jamil.hehehe makan free, daging kambing pulak tuh...Lepas tuh, sepanjang puasa ANAS lah teman aku berbuka , mmg bnyklah makan setiap malam, patutlah aku xturun berat badan..hehe, cuma apa yang aku hajati tercapai separuh, xleh gtau nnt pecah rahsia, biarlh ia menjadi rashia aku dengan ALLAH,

AKu juga mula mengenali diari,..dulu ada gak skrg mula serius...bak kata orang , kalau ada diari, kenangan akan dapat dikekalkan..PAHIT MAUN semua dalam diari aku, hehe...N aku balik umah, aku buat assigment, dah siap satu presentation, n tinggal 3 assigment, insyallah sebelum balik aku nak siapkan...

N pada semalam, aku mengharungi detik keletihan dimana mencari malam seribu malam, malam semalam adalah kemuncak, hehe...first time ever tau aku wat gini,,tapi rs seronok, sunyi and menenangkan hati aku.
N aku harap suatu aku dapat jumpa semual ramadhan pada tahun hadapan.

Salam 1malaysia, Salam 1Ramadhan, Salam1aidilfitiri, Salam Mohon Maaf

assalamualaikum.
Share on Google Plus

About admin

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 Suko Qechek :

Post a Comment