.:: Jom Berbisnes Sambil Belajar ::.


Pendedahan budaya berniaga dimulakan sejak zaman rasulullah s.a.w, jika kita lihat bagaimana pembentukan sahsiah seorang manusia melalui perniagaan ia membantu dari segi kehidupan seorang manusia, kita lihat sahaja Srikandi Siti Khadijah, Isteri Rasulullah, mempunyai kekayaan begitu banyak dan menghabiskan ke jalan ISLAM. Jika kita lihat bermula dari Rasulullah s.a.w sehingga ke Khalifah2 dilantik, mereka semua menjalankan perniagaan bagi membantu masyarakat sekeliling.

Perniagaan juga dapat membantu diri kita sebenarnya melalui pengalaman dan juga cabaran, ia dapat membentuk peribadi yang tinggi dan menanam sikap tidak putus asa dan juga berusaha. Mencapai kesejahteraan hidup hanya melalui perniagaan, anda tentu mempunyai IMPIAN untuk menolong orang, memberi sumbangan, tetapi adakah dengan kita bekerja dengan orang dapat memberi sumbangan? mungkin ya dan mungkin tidak tetapi ALLAH telah memberi jaminan bahawa Rezeki di atas muka bumi ini adalah 9/10  dari perniagaan. 

Tetapi ramai tidak tahu untuk berniaga dan mereka juga tertipu dengan perniagaan SKIM CEPAT kaya yang tumbuh dengan begitu pesat dan juga MLM. Mungkin diantara kita tidak mampu untuk menjalankan perniagaan konvensional seperti perniagaan Kontraktor, Konsultan dan sebagainya terutama pelajar universiti. Maka ramailah yang mengambil jalan mudah dalam menceburi dalam bidang SKIM CEPAT KAYA dan MLM. SKIM CEPAT MISKIN terbukti hanya memberi gambaran alam  maya sahaja bukan secara realiti erti kata lain, hanya menabur janji manis dan meletakkan fantasi di dalam minda mangsa. MLM pula adalah satu sistem dimana melalui rangkaian , maka perkembangan syarikat akan menjadi lebih besar. MLM juga adalah yang salah dan ada yang betul dan dalam MLM hanya satu sistem yang digunakan iaitu TRADISIONAL dimana ia tidak mencantas kedudukan orang bawah mahupun orang atas tetapi ia berkonsepkan sesiapa yang usaha lebih, ia akan mendapat habuan tidak kira sama ada anda berada di atas atau dibawah. 

Di dalam perkembangan MLM, ramai tidak faham tentang MLM, sebenarnya, perniagaan MLM telah lama dijalankan dan MALAYSIA merupakan negara kedua di Asia yang menggunakan MLM dan yang pertama adalah Jepun. Seperti juga KFC, MC DONALD, dan syarikat mana sekalipunm perlukan rangkaian untuk meluaskan pasaran produk mereka, cuba kita fikir, adakah pihak HQ KFC di US nak menghantar satun pakej ayam KFC ke Malaysia? tentunya tidak! sebab itu , KFC perlukan rangkaian di MALAYSIA untuk memenuhi kehendak pelanggan KFC di Malaysia.

Di dalam perniagaan mesti ada Produk dan Servis, jika tiada kedua-dua ini, maka itu adalah skim cepat miskin. Sebagai contoh, syarikat yang saya menjalani perniagaan sekarang adalah AVAILBEAUTY dimana syarikat ini mengeluarkan produk berbentuk TUALA WANITA, iaitu salah satu produk wajib yang digunakan oleh ramai wanita, dan kelebihan produk ini mempunyai insuran 3juta 





  • 100% Tiada Risiko
  • Produk Wajib untuk wanita setiap bulan
  • Saiz Pasaran 140 juta sebulan – anggaran 14 juta wanita membeli pad setiap bulan dengan harga RM10 setiap satu
  • Banyak Jualan Ulangan – kerana wanita mesti beli pad setiap bulan
  • Senang Jual – untuk jual pad tidak perlu perlu buat 'demo'. Semua wanita sudah tahu memakainya. Anda cuma perlu terangkan kebaikan untuk kesihatan bila menggunakan produk ini
  • Pasaran Kekal Selamanya selagi wanita wujud di dunia ini
  • Berkualiti - sila rujuk testimoni
  • Tidak Rosak, Basi atau Reput
  • Anti Kemelesetan Ekonomi. Wanita masih lagi perlu produk ini walaupun semasa kegawatan ekonomi
Ia sudah terbukti, jika dengan produk wajib kita akan dapat menjana pendapatan dengan begitu banyak seperti juga dengan kedai makan, jika tidak ada kedai makan, maka makanan yang sama kita akan makan dan tidak ada perubahan dalam hidup, seperti kita juga, dalam mengubah hidup kita, kita perlukan sesautu iaitu melalui perniagaan.

Ini adalah kenyataan dari orang terhebat dalam bisnes mengenai MLM :


Anda sebagai mahasiswa perlu menyahut cabaran kerajaan untuk menjadi usahawan muda dan tidak perlu untuk berfikir untuk mencari pekerjaan. Sertai kami dalam perniagaan AVAIL BEAUTY.

P/S: Usahawan PUNB, Mahasiswa yang sudah bergraduan digalakkan menyertai kursus ini
Sebarang pertanyaan anda boleh SMS ke h/p saya 0129868100 atau inbox ke email saya di angah_xclique@yahoo.com
Saya juga menyediakan penghantaran sample percuma (sms alamat dan nama penuh)

Share on Google Plus

About admin

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 Suko Qechek :

Post a Comment