.:: True life is HONESTY ::.

Assalamualaikum w.b.t

Tuuut..Tuutt
MSG masuk dalam HP ku, tertera number phone tidak dikenali, tapi mesej cukup berkesan,

"Hidup bnyk dugaan, bukan senang untuk kita mencari yang SEBENAR, tetapi tidak menjadi masalah jika kita berusaha untuk mendapatkanya, Tetapi, KEJUJURAN menjadi kayu pengukur kepada hidup kita, sampai manakah kita jujur dengan hidup kita dan sekeliling hidup kita"

aku membalasnya, tq n bertanyakan siapa ni, rupanya Cikgu sekolah, huk3...tq cikgu

Tapi aku cuba mengukir apa disebalik mesej itu, dan aku yakin KEJUJURAN salah satu cara untuk kita mengenal erti hidup kita sebenarnya, KEJUJURAN sama dengan AMANAH, benda paling berat di dunia ini, KEJUJURAN sukar dilihat dalam diri kita, malah aku berani katakan, aku juga tidak pernah JUJUR dalam hidup aku, tetapi selepas peristiwa hitam berlaku, aku kembali menaruh harapan kepada JUJUR, sebab itu aku lebih suka kepada hubungan atas kejujuran, jujur menerima aku seadanya, seperti sahabat aku, anas, fazree, borhan, aki n firdaus, mereka sering jujur dengan aku, JUJUR dalam persahabatan yg aku timbulkan diantara aku dengan mereka, sebab mereka mengerti kelebihan dan kekurangan adalah milik manusia, jangan sesekali mencari kesempurnaan, sebab itu aku pernah mengeluarkan ayat"Orang yang mencari kesempurnaan dalam hidup adalah orang yang paling rugi"mungkin ramai tidak faham, tetapi apabila manusia mencari kesempurnaan hidup sampai lupa siapa menciptanya dan siapa kita untuk kita hukum apa dan ini.

JUJUR juga bukan dengan manusia sahaja, tetapi, jujur juga dengan ALLAH, kita tahu ALLAH melihat kita setiap saat, dan kita kena pastikan diri kita ikhlas dalam menuntut ilmu ALLAH, seperti kata2 GM Ustaz MI, membuat amalan biar bersederhana asalkan berterusan, aku suka ayat itu, aku juga tidak lekang dengan peristiwa KETIDAKJUJURAN, tapi ia sudah menjadi peristiwa lepas, aku perlu kedepan,


Dan secara jujurnya, aku sekarang membina kehidupan aku berseorangan, berimpian berseorangan, dan menrealitikan fantasi aku berseorangan tetapi alhamdulilah dengan sokongan sahabat aku dan family aku, cuma aku juga menanti sebuah jawaban ceeh macam lagu kumpulan PADI pulak

billy joe 
"Honesty"
Share on Google Plus

About admin

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 Suko Qechek :

Post a Comment