:: Oversea and Local? ::

Assalamualaikum wbt

Aku tidak tahu nak memilih sambung Master dekat mana....aku ada beberapa plihan seperti di London, Sweeden, dan beberapa lagi tapi cost dia amat tinggi 100, 000 dollar per year...wow mana nak cari 400, 000 ribu Malaysia...itu belum campur cost of living lagi...

So aku tanya pendapat kepada person yang amat menyayangi aku dan selalu menasihati aku, dia cakap "kalau boleh buat dekat local dulu dan baru buat phd kat oversea....kalau nak sangat pergi, wan kena cari sponsorship dan juga pergi US kalau nak sambung tapi cost of living la plak"....namun perbualan aku terhenti disitu sebab aku ada banyak benda nak tanya pendapat dia FUTURE, WIFE, KIDS, LIFE anything tapi masa lak tak bagi...hehhe...sejuk tau hati aku tengok dia.... =p


then...aku mesej kawan2 aku..diorang cakap ada peluang pergi...tapi kena fikir banyak kali la...betul gak..aku ada masalah ada family aku..siapa nak jaga mak aku, sebab ayah aku dan abg long aku kerja kat KL adik aku plak plan nak kerja kat klang..so aku lah yang dekat ngan mak aku...aku terfikir nak sambung je dekat UNISZA ni under Dr to be..Dr azizi....aku minat sangat communication...herr..even ada lagi setahun aku kena wat preparation awal..klu x..xjadi apa la.....hurmmmm

apala nasib,..kena jumpa si DIAs (sepasang) hehe
Share on Google Plus

About admin

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 Suko Qechek :