Adat bila membuat baik..masam la kita dapat!!

Assalamualaikum wbt



Entri kali ini, aku nak bercakap tentang kebaikan dan bajet baik...sememangnya aku jumpa dengan orang2 ini sekeliling aku..Yup aku pernah wat mengalami situasi..cuma apa yang aku harapkan adalah untuk menjadi terbaik untuk diri aku dan keluarga aku dan juga sekeliling aku



Ketika sem 6 sudah berlalu banyak kenangan yang aku tidak boleh lupakan kawan, kekasih, musuh, bisnes, dan banyak lagila...cuma bila aku dalam berada situasi dimana aku terpaksa berkelakuan bajet baik dihadapan orang2 itu kerana bagi aku hanya lah untuk menjaga hubungan sebagai kawan sebab aku wat begitu adalah untuk menjaga hatinya yang memang dikenali sebagai "hati baik" dan aku buat macam ini untuk lihat orang2 itu gembira..(rasa seronok gak..HAHAHAHAHAHA)

Namun apa yang pasti selepas aku terkena pada beberapa minggu lepas aku sudah nekad untuk melakukan seperti pepatah berkata "berbuat baik berpada-pada , buat jahat jangan sekali" dan aku juga sedang membuang perasaan sakit hati, benci, meluat aku pada orang...aku tahu itu semua salah dan sekarang aku sedang berusaha..berusahan menjadi ORANG!!

Namun dalam hidup ini, bila buat baik, masam (kutukan, tikam belakang, tidak dihargai dan mcm2) kita dapat cuma Sahabat aku menasihatkan aku bersyukur dengan apa yang diturunkan oleh ALLAH swt..Kini hidup aku tenang...cuma aku juga memikirkan sampai bila nak jadi macam ini?? hahahaha..apa2 pun peace no war...aku cuba xnak ada perasaan "syaitan" lagi...

K..daa nak siapkan kertas kerja projek usahawan UNISZA!!! da

p/s: maafkan aku jika ada sesapa terasa :Peace NO WAR!!





Share on Google Plus

About admin

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 Suko Qechek :