Penghijrahan Neelofa: Apa yang HATERS Neelofa perlu buat??

Kisah Hijrah Neelofa di IKIM FM


Sejak dulu lagi, aku follow neelofa di Instagram melihat aksi-aksi beliau di Instagram, Aku sendiri terpegun dengan Neelofa bukan kecantikan tapi wawasan untuk membina empayar perniagaan sendiri. Tapi pada hari ini, ingin aku kongsikan pendapat aku tentang kisah penghijrahan neelofa. 

Sejak dulu lagi, neelofa dikencam oleh HATERS yang lagaknya macam OSTAJ dan OSTAJAH yang beriman gtewww. Aku tertarik dengan Neelofa sejak dia pulang dari usrah atau ceramah agama bersama Heliza Helmi di UIAM, dari situ aku dapat tahu yang neelofa ada niat untuk berubah cuma bukan pada waktu itu kerana mencari kekuatan.

Dan pada masa itu, ramailah Ostaj dan Ostajah online cuba menjadi popular dengan komen2 negatif sehingga sanggup menghukum Neelofa dan fans dia masuk ke neraka, sepertimana kita tahu, masuknya manusia itu ke dalam neraka adalah kerja ALLAH swt bukan kerja manusia tapi trend zaman sekarang komen di IG artist untuk lebih popular.

Apa haters Neelofa perlu buat? Yang pertama, mereka perlu menutup muka kerana apa sebelum ini mereka lebih suka mengkritik dari mendoakan neelofa. Yang kedua, mereka perlu berfikir balik tentang perubahan manusia ke arah lebih baik, mereka perlu tahu bahawa perubahan memakan masa yang lama. Yang ketiga, mereka perlu menjadi cerdik dalam hal mendakwah, dakwah keras adalah method terakhir yang perlu digunakan walaupun tidak perlu, kerana dakwah lembut seperti Street Dakwah dibuat oleh Ustaz Syed Kadir, Heliza, Ustaz2 lain itu yang kita perlu ikut. Tiga perkara inilah mereka perlu buat, jika kita ikhlas berdoa untuk mereka, maka kita tidak perlu risau, kerana mereka akan berubah.

Alhamdulilah, hampir setahun Neelofa berusaha untk berubah, Aku syukur, kerana tekaan aku tepat! Semoga Allah swt melindungi Neelofa dan seluruh umat islam! Allahuakhbar!!



Share on Google Plus

About admin

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 Suko Qechek :

Post a Comment