~Apa yang kamu akan buat bila.........~

Assalamualaikum w.b.t

Apa yang akan kamu buat bila..............................?

1. Grade exam jatuh? : P> dont give up cuba lagi N> buat usaha macam mana pun tetap gtu jgk

2. Kawan tikam belakang? : P> Biarkanlah, mungkin ada hikmah N> aku malas nak berkawan dengan dia

3. Dimarahi oleh ibubapa?: P> Senyapkan diri N>lawan cakap

4. Dikutuk oleh orang?: P> Mungkin aku ada silap, aku perlu baiki diri N> 2 x 5 je diorg

5. Nak makan?: P>Makan yg leh jimat N> makan ikut nafsu

6. Putus Cinta?: P> Ada yang lebh baik N> Biarlah!aku nak rosak hidup aku

7. Menerima Cinta?: P>Alhamdulilah, aku jaga hubungan aku sebaik baiknya dan kerana ALLAH s.w.t N: leh aku tunjuk dia kt org hensem, badan tegap, @ cantik, anak org kaya, bangganya

8. Nak Kurus?: P> Tetapkan 10kg sebulan N> esok2la kurus nak makan nih

9. Menipu? P> kena beterus terang takut jejas hubungan N> Biarkanlah dia, baik dia tidak tahu hal sebnar

10. Diitpu? P> aku kena slow talk N> geram aku, tgklah apa aku nak buat

11. Berjaya? P> Alhamdulilah, kena berusaha lagi nih, N> bangganya aku, leh aku tunjuk kat org

12. Dipuji? P> itu semua dari ALLAH s.w.t, N> biasalah, aku kan

13. Anda org anak ternama? P> Alhamdulilah, ada yg lebih baik dari aku N> Bangga gila, ayah aku dato' DR, Prof, Tan Sri, Tun, Ahli politik,  etc

14. Hilang kawan? P> Muhasabah diri dan cuba slow talk N> Biarla dia nak wat gtu mapus dia lah

Inilah realiti sekarang, sama ada kita sebagai manusia positif atau tidak itu terpulang pada kita semua, atas diri kita, jangan kita menilai orang dengan keadaan diri dia sekarang tapi kita nilai diri dia untuk 5tahun akan datang, sebab jika kita nilai keadaan sekarang, kita juga akan hilang arah nanti,

semoga artikel ini dapat menyedarkan diri aku dan sahabat semua,

bye2
Share on Google Plus

About admin

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 Suko Qechek :

Post a Comment