~ Dedikasi untuk arwah sahabat ~

Assalamualaikum w.b.t

Ya ALLAH, kau tempatkan sahabat aku, shirazi ibrahim
ditempat orang yang beriman Ya ALLAH,
AKu sangat merindui dia Ya ALLAH,
Temukan kami di syurga MU ya ALLAH.


Sahabat, hilai dan tawa mu menjadi penyentuh perasaan aku ketika aku sendirian, kau telah meninggalkan sahabat mu yang mu kenal sejak zaman diploma lagi, sahabat, masih ingat lagi ketika aku bekerja di Unisza, mu sanggup tumpangkan aku dirumah mu, makan dan tido dirumah mu, sahabat, masih ingatlagi ketika tahun 2008, mu sungguh kecewa sebab tidak dapat masuk Unisza, tapi berbekalkan semangat mu, susah senang kita untuk dapatkan tempat ke mu masuk ke Unisza, dan mu buleh masuk.

Sahabat, masa tuh bukan main gembira sebab mu masuk sini, mu ngan ma anihla masa tuh tempat aku meluah perasaan aku, sahabat, mu telah menyempurnakan kebahagiaan hidup aku pada waktu itu, itulah jasa yang aku tidak dapat lupa sehingga kita bertemu di syurga, sahabat, masih ingat x lagi, ketika nak main CS, mu selalu sebut, ASAS!! hehe, bising se rumah, mu selalu nepik kalu kalah CS, pastuh mu suka ngat g kaca orang men CS, dean, pizi, mat du, anas, fazree, tony dan mat anih...hahaha..riuh sungguh masa tuh. Sahabat, mu ingat x lagi, masa aku tengah sedih gila, mu mari mu oyak, "banyok dah aku tgk mu sedih bakpo bob? mu citela kat aku" pastuh aku jawab "nanti cuti aku citer ko mun"

Xsampai masa banyakkan Razi, mu tinggalkan aku, sahabat mu nih, masa waktu aku dengar mu duk hospital aku dah bayang macam2, tapi aku tetap wat bodoh jer teruskan berdoa untuk mu, aku balik dari AVAIL Recognition, terus g kat mu, aku sedih tgk mu, aku dapat rasa sesuatu dah masa tuh, tapi aku tetap degil, wat bodoh jugak sampai satu tahap, bila dah xde, aku tahan air mata, aku tahankan jugak sebab aku nak mu tgk aku kuat masa tuh, walaupun mu g dulu dari aku, tapi air mata aku tetap berlinang jugak, aku sebabk razi, masa tuhla, aku tidak dapat luah masalah aku ko mu, tapi aku dah sampaikan pada ALLAH supaya sampaikan pada mu jugak,




Sahabat aku,

Aku tahu, sejak dari tuh, aku kuatkan diri aku, aku tetapkan hati aku, sahabat aku, aku sentiasa merindui saat dulu, ketika mu nga aku rapat, aku tidak akan lupa kenangan tuh, mu main PS aku kat umah mu, mu main smackdown =) , mu g tdo umah sewa aku, g makan ngan mu, dan yang paling penting, aku teringat lagi, saat pertandingan kita?, dan aku dah jadi BMW (best man win) tapi mu xdapat rasa kemenangan aku, tapi kini semuanya tinggal kenangan...

Sahabat aku,

Aku ingat lagi oyak kat aku "Bob, kalau boleh aku nak bertemu dengan ainina, aku rasa rindu dop oh ko dio", lepas tuh, aku kabo "Razi, mu nih, cakap bengong sokmo, arwah lama dah g, mu duk gini lagi seksa dia" dan pada tahun ini, gapo mu oyak tuh jadi kenyataan, hurmmm...teringat masa tuh, mu bawak ainina g hospital pastuh keno sekat ke pokgard , pastuh mu marah2, aku jadi runsing tengok ko mu, tapi kito g jugok, dale kul 2 lebih balik samo2, masa tuh mu senyum tapi .............................aku xnak sambung aku dah jadi sebak dah sebab kisah mu nga dia sangat2 menyentuh jiwa aku dan aku akan abadikan dalam HP aku.

Sahabat aku,

Nasihat mu masa dulu "Bob, mu ada banyok peluang, tolong jgn sia2kan, aku nak tgk mu berjaya, please Bob jgn sia2kan harapan family mu" (mengalir air mata teringat kembali)

Sahabt aku,

Aku tidak mampu lagi berkongsi kisah dengan mu, aku terlalu sedih dengan mu tapi aku tetap redha dengan permegiaan mu, razi, semoga kau tenang disaana Janji aku pada mu , tetap aku pegang sampai ke akhir hayat mu, aku akan jaga amanah mu yang mu suruh aku jaga,razi, mu tetap dalam doa aku, semoga kita dapat berjumpa di SYURGA ALLAH yer.

Ya ALLAH, kuatkan hati aku!!!









sahabat mu, yang merindui mu

coretan :
wz fadhlan

p/s :sepatutnya dipostkan pada 28/11/2010 tapi disebabkan beberapa teknikal dipostkan pada tarikhhari ini**
Share on Google Plus

About admin

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 Suko Qechek :