~ Wanna Be The Biggest ICON ~

Assalamualaikum w.b.t

Wanna Be The Biggest ICON?

Yes!!Yes!!Yes!!

Setiap insan ada suatu cita2 iaitu menjadi IKON kepada sesiapa sahaja. Tiada siapa yang layak untuk menghalang kita menjadi IKON kecuali musuh utama kita iaitu diri sendiri. Diri sendiri adalah punca kemalasan, kegagalan dalam mencapai diri apa yang dikehendaki.

Salah satu cerita,

Pada suatu hari perlumbaan larian, terdapat 2 peserta sama hebat dan ingin menjadi JUARA pada pertandingan akhir larian tersebut. Pelari A berfikir kasut manakah yang paling sesuai untuk dipakai tanpa menghiraukan isyarat untuk bersedia belari dan Pelari B tanpa berfikir terus menyahut kasut dan berada didalam trek dan tembakan dilepaskan dan Pelari B yang memenangi pertandingan tersebut.

Moralnya, untuk berjaya kita tidak memerlukan pilihan yang banyak, kita hanya ada satu pilihan iaitu BERJAYA, pelari A telah membuat kesilapan dalam hidup kerana terlalu banyak pilihan dan tidak tahu yang mana satu diperlukan bagi mencapai impian hidup dan pelari B tanpa melengahkan masa, memilih untuk berjaya dan terus berusahan sehingga berjaya.

Ini adalah salah satu bagaimana seorang manusia mengendali diri sendiri. Tetapi untuk berjaya perit dan sakit perlu ditempohi dahulu. Bak kata pepatah melayu sakit-sakit dahulu bersenang-senang kemudian. Menjadi suatu IKON bukan mudah untuk dicapai didalam satu masa yang singkat tetapi memerlukan masa yang lama dan menjadi sesuatu IKON adalah satu yang menyeronokkan. Penulis juga sedang meniti jalan untuk menjadi IKON kepada sebuah impian penulis(bila dah menjadi IKON penulis akan berkongsi).

Semoga anda semua berusaha menjadi IKON kepada diri sendiri, keluarga, agama bangsa dan negara

"Today ALLAH give us CRY, Tomorrow ALLAH gives us SMILE"
Share on Google Plus

About admin

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

3 Suko Qechek :

  1. tulah, penulis blog nie sye respect penyampaian seramah dier, motivasi pun best.....kwn2 sye bnyk puji dier....ske bc blog nie

    ReplyDelete