Ramadhan 1

Assalamualaikum,

Selamat Menyambut Bulan Ramadha yg pertama pada seluruh umat islam di luar sana, 

Pengalaman menyambut bulan puasa tahun ini sama sahaja cuma kelainan kehadiran anak2 sedara di hari puasa pertama, sungguh meriah lah, alia dan adiknya, ahmad, =)

Menu arini daging 3 jenis: percik, bakar dan gulai kicap, hahahaha mak aku masak n abg long aku terbeli lebih plak,

Memang kenyang tpi xlah sampai kekenyangan kan? hahahaha, cuma apa yg aku pelajari arini, best ckp ngan atok, bukn atok aku, tpi old folk kat taman aku nih, atok mmg gagah, keluar pi semayang jalan kaki je, pi mana2 jalan kaki je, cuma sedih bila anak2 dia takde, anak2 dia dah pindah, xtau plak sb apa, malas nk tny, nnt len plak jadinya,

Atok ckp, masa zaman muda, dia xbersahur pun setiap tahun n bbuka ngan ubi je, dia ckp zaman dulu ada juga org puasa xbuka sampai 3hari, sebb dulu susah,

Aku jdi malu nga atok, sb yerlah, zaman skrg orang kuat makan, nk cri makanan, tepi jalan ada, dan aku xduk lama, aku hulur sket kuih utk pakcik ke masjid n anta dia ke masjid, sb stulah tmpat dia bbuka, 

inilah pengalaman pertama aku di puasa ni, huhu nothing special but when i talked with atok, felt that, we must appreciate whatever we got, =) salam ramadhan =)
Share on Google Plus

About admin

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 Suko Qechek :

Post a Comment