TAKDIR

Assalamualaikum w.b.t

Semalam, aku keluar untuk mencari rezeki dengan hantar proposal bisnes consultant ke sekolah-sekolah dan juga pengajian IPG, hampa juga sebab tidak ada kaunselor yg bertugas kerana pada waktu sekolah hampir habis dan ada juga kaunselor pergi indonesia bersama pelajar untuk program ilmiah.

Aku pi unisza jap , nk isi borang pengijazahan dan alhamdulilah selesai dan aku juga hampa kerana aku nak beli buku, jom menjadi remaja solehah/soleh namun menunggu dekat 1jam xde pun penjual, n aku amik keputusan balik ke rumah n masa nak balik penjual itu datang, namun hati aku kata biarlah, dh xde moooddd. hehe pelikkan,

ok intro habis, skrg aku nk bercerita tentang apa yang kita miliki adalah milik ALLAH, ari ini aku nak sentuh tentang takdir, 

Takdir manusia adalah manusia menentukan bukan ALLAH, DIA hanya memberi peluang kepada kita, semalam aku google kisah-kisah susah perit jutawan, mereka hidup susah, ada yang tiada duit dalam pocket nak beli kelengkapan family namun usaha mereka berbaloi, insyallah aku satu hari nnt aku mau jadi seperti mereka, 

Tpi adakah takdir mereka ALLAH tentukan? tidak, ALLAH beri peluang pd mereka untuk lebih berjaya, ALLAH sediakan rezeki seluas langit. Aku juga ada tersempak dengan orang tua, naik beca, buat aku sedih n terfikir, apa yg buat dia kuat untuk naik beca untuk cri rezeki? hati aku sebak, bila tgk pakcik tu minum air masak je, ...adakah itu takdir pakcik tu? ya sebab pakcik yg amik jalan itu, moga pakcik itu dapat keberkatan dari ALLAH swt dengan kerja dari pagi hingga petang,

Aku mempunyai takdir aku sendiri, hidup aku kosong untuk beberapa tahun, aku bukan suka cerita dan rasa aku pada orang lain melainkan aku lakukan tanpa sedar, aku memang mencari teman untuk support aku dlm segalanya, namun adakah ia takdir aku? ye itu takdir aku sebab aku memilih nya, 

Sahabat2 sekalian, takdir ini adalah kita yang tentukan ALLAH yg menyediakan 

Jadi tentukan takdir mu dengan BAIK wahai sahabat2 ku =)
Share on Google Plus

About admin

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 Suko Qechek :

Post a Comment