Ramadhan 26

Assalamualaikum,

hari ni, aku nk berkongsi ttg ramadhan, ha yg ni kire ramadhan ke 26 tau, kire dh 26 tahun aku sambut, hehehe, perkara yg aku teringat skali adalah bbuka puasa ramai2 macam gambar kat bawah ni

Yup masa dulu, kami semua se family besar tetapkan tarikh dan jenis makanan bila berbuka di umah atok, umah mak sedara, n umah aku, yg best, lepas bbuka, main2, especially mercun, dulu ada arwah uncle aku, aku panggil uncle john (mualaf) anak angkat tok aku, selalu belikan kami mercun, selalu bawa mercun dari golok, hmmm we miss him so much, uncle john baik orangnya, dop pernah ingkar kata2 nenek aku, dop pernah kedekut, rajin bekerja,  dan yg paling penting, dia suka layan anak2 sedara dia, dia bnyk protect kami, ya allah, kau tempatkan pakcik kami uncle john ditempat orang2 beriman, tidak sempat beliau nk kenali islam lebih dekat, 

Then, yes pesta bunga api, lepas uncle john xde, ayah ja aku a.k.a uncle lambo bnyk berjasa belanja anak sedara main mercun, hahaha, dia bukan setakat beli mercun biasa, mercun yg sambut ulang tahun tuh, mahunya abis dekat beberapa ratus ringgit, hahahaha

n part of that, ayah long aku sentiasa with his dakwah, he teach us bout some of religion matter n im quite proud of him, he always down to earth, u know what, he is prof wan azman wan ahmad, =) 

but year after year, the memory gone...yes , all of us grown up, so we did our own thing, get couple, get settle down, get kids, and career, 

Aku harap satu hari nnt, ada juga boleh satukan semual kenangan dulu dalam keluarga kami, =), like this year, we cannot get together due to SPM n also get married at 5th raya, but Aku sentiasa berdoa semoga satu hari nnt, kami jua akan berkumpul, 

ha...for the special ramadhan, i try to update every single day what i do, hehehe =)

SELAMAT BERPUASA SEMUA, =)
Share on Google Plus

About admin

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 Suko Qechek :

Post a Comment