WHE U R IN LOVE................

Assalamualaikum wbt

Apakhabar semua? Hari ini AQ senang hati sebab dapat jumpa customer AQ di tanah merah, my future in law la katakan, Dr Aishah, yang paling happy dia nak tlg jualkan perfume and dia juga pengguna setia FC Bio Sanitary Pad AVAIL BEAUTY.

Hari ini AQ nak bercerita santai tentang CINTA, maybe lari sedikit dari blog sebenar AQ tapi xsalahkan sebab AQ pun ada konsultan Ibn Batutta, so maybe dia berkait sedikit. AQ pernah bercinta dan pernah putus cinta. Ha, perkara biasa kan dalam hidup? =)
Ok, CINTA ini adalah lumrah MANUSIA, betul kan? sebab manusia ingin disayangi, dicintai, dibelai, dan segala DI la, hahaha....CUMA manusia tidak tahu apa itu CINTA.
CINTA boleh dipelbagaikan maksud diatas kehendak pemikiran setiap manusia. Dan hari ini AQ nak bagi tips WHEN U R IN LOVE...........

1. Kita kena bersihkan hati kita apabila kita jatuh cinta. 

*Kenapa plak AQ, kan CINTA dari HATI, betul, AQ setuju, cinta itu datang dari hati tapi apakah kita tahu bahawa penyakit yang paling berbahaya adalah HATI. Kenapa hati perlu dibersihkan apabila kita jatuh cinta? sebab cinta akan mengundang kita kearah kemaksiatan seperti rindu yang tidak berkesudahan. dan ketika itu Syaitan akan menjadi orang ketiga namun penyelesaiannya dengan letak tangan kanan kat dada diri dan cukuplah sekadar zikir Astagfirullahalazim.

2. Kita kena sentiasa GUIDE pasangan kita ke arah jalan benar.

*Part ini memang susah nak dilakukan, sebab apa? mereka merasakan diri mereka tidak perfect tapi ingatkah kita pada sunnah rasulullah s.a.w? sampaikan sunnah ku walau sepotong ayat. Dalam part ini, kita akan lebih bertaqwa kepada ALLAH swt kerana apabila kita lebih kepada NYA dari pasangan kita, hubungan itu lebih berkat insyallah

3. Call or SMS jangan terlalu kerap (Konsep I trust U , U trust ME)

*Konsep ini mudah, jika kita sayangkan pasangan kita, berikan mereka kebebasan sebelum menjadi sah milik kita, Kebebasan melakukan perkara mereka suka seperti berjalan dengan kawan-kawan, bercakap, apa sahaja aktiviti yg tidak langgar syariat sebab bila kita beri kebebasan pasangan kita akan selesa dan tidak sengaja mereka akan ceritakan nya =) (so no need to ask u buat apa, ngan siapa, nak tanya masa bercerita tuh)

4. Qiamullai (bangun Malam)

*Konsep ini telah dipraktik oleh Sahabat AQ, Sheikh Burhanuddin, dulu beliau pernah becerita konsep Qiamullai dengan kekasih, dengan menelefon waktu pagi untuk kejutkan sembahyang hajat bagi mengukuhkan ikatan CINTA dan juga keIMANAN terhadap ALLAH swt.

5. Jangan terlalu mengHARAP sb ALLAH swt ada
*Konsep terakhir ini susah ingin dipraktik sebab kadang2 kita terlalu mengharap =) tapi dengan terlalu mengharap HATI akan jadi tidak menentu =) jika anda rasa susah hati takut terlepas, banyakkan bersabar dan terus khawin =)

Ini sahaja AQ dapat simpulkan mengikut pandangan AQ sendiri, so amalkan, =)


Share on Google Plus

About admin

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 Suko Qechek :

Post a Comment