.:: Jika itu yang ditetapkan......... ::.

Assalamualaikum w.b.t

Sekadar luahan hati wan, semalam berada disuatu tempat nun jauh dari bandar dan tempat pengajian, tenang sungguh hati wan bila sampai disana, cuma gangguan gelakan dari insan tersayang. Semalam, wan terfikir bila wan lihat langit dan insan tersayang menyapa, " Asal memandang langit? Entahla, tenang dan wan suka tgk langit pd waktu pagi, senja dan malam, membuat hati wan terubat", tapi cuma satu je wan cakap, langit ini telah ditetapkan untuk melindungi manusia, untuk mencantikkan alam, untuk memberi nikmat pd manusia, untuk menunjukkan kekuasaan ALLAH. Seperti juga kehidupan kita, ALLAH telah menetapkan yang terbaik untuk kita, dalam kehidpuan, penuh ragamnya, semalam juga, wan membuat heart to heart conversation with ALLAH

"Kalaula engkau amik aku dulu dari hidup ini, alangkah bahagianya insan tersayang aku pd malam ini. Kalau engkau telah memberi rezeki yang lebih dlm hidup ini, alangkah bahagianya insan tersayang aku pd malam ini, Kalau engkau khawinkan perempuan solehah kepada aku, alangkah bahagianya hidup ku, Kalau engkau hilangkan orang yang aku sayang, cabutlah nyawa ku dulu sebab orang yang aku sayang lebih layak untuk hidup lama"

Tika saat itu, wan terasa sebak dihati mengenangkan kehidupan wan dulu-dulu, kisah silam yang hitam dulu membuat wan sedar betapa sayangnya insan tersayang pada wan, bagi wan, mencari sinar agama agak susah bila bertemu dengan orang, tapi ALLAH telah tetapkan insan tersayang wan lebih menumpu kepada sinar agama, mashaALLAH, ada juga bagitau, wan tidaklah sesuai dengan insan tersayang wan, wan sedar semua itu, tapi insan tersayang ini tidak kisah kepada kata2 itu, hanyalah keikhlasan dan kejujuran dalam diri manusia itu adalah penting. 

Ini adalah sekadar luahan semalam dari hati ke hati, di dalam HP wan, semalam bersama insan tersayang, happy but it still not perfect, but i know ALLAH always like people who ask from HIM.

bye2................................... =(
Share on Google Plus

About admin

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 Suko Qechek :

Post a Comment