KEHIDUPAN KITA...

Assalamualaikum wbt.

Dalam kehidupan kita, masih terdapat manusia masih berada ditahap lama , masih tidak mahu berubah, dan masih tidak mahu untuk mengubah nasib mereka tapi bila di tanya adakah mereka mahu kekayaan, kebanggaan, kejayaan PASTI jawapan mereka YA

Tapi pengalaman aku dalam Latihan Industri telah memberitahu tentang kehidupan yang sebenar. Kita tidak boleh untuk bergantung kepada orang lain. Aku sendiri semasa latihan industri, aku bergantung kepada orang lain namun aku mengambil keputusan untuk menempuh hidup di LI sendiri.

Bukan dari soal hidup tapi soal masa hadapan, semasa di LI aku melihat kebanyakan semua manusia bekerja dengan kuat namun kadang2 mereka tidak ikhlas. Semasa LI, ya betul kata orang, kita akan adi KULI kepada mana2 orang tapi aku terkejut apabila ada seorang senior admin dilakukan sebagai KULI sedangkan pangkatnya lebih tinggi dari orang lain, kalu tgk dari segi positif mungkin dia adalah orang kepercayaan tapi sampaikan kerja2 sepatutnya diberikan kepada engineer disudahkan oleh supervisor kami.

Selain itu, aku juga kadang-kadang terkasima dengan sikap2 manusia. Aku bukan jenis suka buat kerja lewat namun bila aku siapkan awal banyak pula songeh dan kata2 nista dari mereka. Mereka juga memperli aku namun aku hanya melayan saja karenah mereka dan teruskan kerja aku. Ada juga satu event dimana aku rasa di tikam belakang, hahaha...macam mana perasaan, hanya tuhan sahaja tahu.

Bagi aku, ini adalah kehidupan kita, dimana kita perlu berdikari, ada juga orang tidak sanggup bekerja sebagai KULI kerana ego bukan keikhlasan. KULI disini maksud aku bukan seperti pnjelesan diatas tapi kerja sebagai KULI. Maybe aku bukan jenis suka menolak kerja tapi bagi aku itulah pengalaman aku kena kutip untuk aku mantapkan business aku (www.availbeauty.com) dan (ibnu battuta consultant:hubungi ambo). Sebab bagi aku peringkat bawah adalah tempat aku mengukuhkan persediaan aku untuk meluaskan perniagaan aku.

Kepada kawan2 semua, ini sebahagian realiti dalam bekerja..ini menyebab aku berusaha untuk aku menjadi usahawan.

so, pada anda, jom join jadi usahawan =)
Share on Google Plus

About admin

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 Suko Qechek :

Post a Comment